Telefonische triage bij acute thoracale klachten

Translated title of the contribution: Telephone triage in case of acute thoracic complaints

Loes Wouters*, Dorien Zwart, Daphne Erkelens, Marlies Huijsmans, Arno Hoes, Roger Damoiseaux, F. H. Rutten, E. de Groot

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

Abstract

Sinds 2011 gebruiken veel huisartsenposten de Nederlandse Triage Standaard (NTS) als beslishulp voor telefonische triage. Doordat het verhaal van de patiënt vaak niet in de starre structuur van de NTS te passen is, merken triagisten dat de NTS hun besluitvorming niet altijd optimaal ondersteunt. Willen we de triage verbeteren, dan zullen we meer inzicht moeten krijgen in het redeneren van triagisten en de manier waarop ze de NTS gebruiken.
Translated title of the contributionTelephone triage in case of acute thoracic complaints
Original languageDutch
Pages (from-to)41-44
Number of pages4
JournalHuisarts en Wetenschap
Volume64
Issue number5
DOIs
Publication statusPublished - May 2021

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Telephone triage in case of acute thoracic complaints'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this