Percepties van interpersoonlijk studentgedrag tijdens feedbackdialogen

F.J. Prins, M.F. van der Schaaf, M.T. Mainhard

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademicpeer-review

Abstract

Bij Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht vinden wij het belangrijk dat studenten tijdens één-op-één begeleidingsgesprekken, waarbij de uitwisseling van feedback essentieel is, een actievere houding aannemen. Dergelijke gesprekken duiden we met de term ‘feedbackdialogen’. Sinds enige tijd zijn we op zoek naar manieren waarop je studenten actiever bij feedbackdialogen kunt betrekken? “Dat is geen onderzoeksvraag”, merkte Theo Wubbels ooit fijntjes op tijdens een onderzoeksoverleg waarbij we onze onderzoeksprojecten bespraken. Dat is natuurlijk zo. Nee, het streven naar die actieve houding van studenten is vooral onze drijfveer om rondom het thema Feedback in interactie onderzoeksvragen te formuleren om de kennis over zelfregulatie van studenten tijdens feedbackdialogen te vergroten. De praktische toepassingen volgen dan hopelijk snel daarna...
Original languageEnglish
Title of host publicationTheorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels
Place of PublicationAmsterdam
PublisherSWP
Pages43-55
Number of pages13
ISBN (Print)978 90 8850 501 0
Publication statusPublished - 2014

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Percepties van interpersoonlijk studentgedrag tijdens feedbackdialogen'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this