Abstract
Bij Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht vinden wij het belangrijk dat studenten tijdens één-op-één begeleidingsgesprekken, waarbij de uitwisseling van feedback essentieel is, een actievere houding aannemen. Dergelijke gesprekken duiden we met de term ‘feedbackdialogen’. Sinds enige tijd zijn we op zoek naar manieren waarop je studenten actiever bij feedbackdialogen kunt betrekken? “Dat is geen onderzoeksvraag”, merkte Theo Wubbels ooit fijntjes op tijdens een onderzoeksoverleg waarbij we onze onderzoeksprojecten bespraken. Dat is natuurlijk zo. Nee, het streven naar die actieve houding van studenten is vooral onze drijfveer om rondom het thema Feedback in interactie onderzoeksvragen te formuleren om de kennis over zelfregulatie van studenten tijdens feedbackdialogen te vergroten. De praktische toepassingen volgen dan hopelijk snel daarna...
Original language | English |
---|---|
Title of host publication | Theorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | SWP |
Pages | 43-55 |
Number of pages | 13 |
ISBN (Print) | 978 90 8850 501 0 |
Publication status | Published - 2014 |