Abstract
Masterstudenten van de Graduate School of Life Sciences hebben veel mogelijkheden om te kiezen en het programma te personaliseren. Veel studenten blijken deze keuzevrijheid echter niet optimaal te benutten en niet doelgericht te kiezen. Om studenten te ondersteunen bij hun keuzes werd een onderwijsvorm ontwikkeld waarin op een drietal momenten tijdens de tweejarige masteropleiding aandacht wordt besteed aan individuele ontwikkeling van studenten, bewustwording van keuzevrijheid en de gevolgen van deze keuzes: Een workshopserie genaamd Navigation Towards Personal Excellence. In dit artikel bespreken we het belang van ondersteuning van masterstudenten bij het maken van keuzes binnen de opleiding. We beschrijven de ontwikkeling, implementatie en inhoud van deze workshopserie en de ervaring van studenten met deze workshops.
Translated title of the contribution | Freedom of choice for students in Masters education: from burden to pleasure: A workshop series to stimulate personal development and awareness |
---|---|
Original language | Dutch |
Pages (from-to) | 12 |
Number of pages | 16 |
Journal | Onderzoek van Onderwijs |
Volume | 49 |
Issue number | 2 |
Early online date | Oct 2020 |
Publication status | Published - 11 Oct 2020 |