Abstract
In onderzoek komt steeds meer aandacht voor een actieve rol van studenten in feedback- en begeleidingsprocessen. In lijn hiermee, gaven studenten van de Graduate School of Life Sciences zélf aan dat ze graag minder alleen de ontvanger wilden zijn van feedback en meer als gesprekspartner behandeld wilden worden door hun begeleiders. Daarom ontwikkelden we met studenten de SEEDtool: gesprekshandvatten voor Supervision Expectations and Evaluation Dialogues. De tool is 2022 gepilot binnen twee masterprogramma’s en alle studenten van de Graduate School zijn gevraagd de SEED-tool te bekijken en er een vragenlijst over te beantwoorden. 121 studenten vulden de vragenlijst in en de helft (51%) gaf aan de SEED-tool graag te willen gebruiken in gesprekken met begeleiders, 31% gaf aan de tool puur voor zichzelf als gespreksvoorbereiding te willen gebruiken en 18% gaf aan de tool niet te zullen gebruiken. Open vragen worden nog gecodeerd en aanvullende focusgroepen staan gepland. Naast de praktische relevantie van deze onderwijsinnovatie, bieden de resultaten theoretisch gezien relevante inzichten over de (door studenten ervaren) feedbackgeletterdheid van zowel zichzelf als stagebegeleiders en over feedbackculturen in onderzoeksgroepen. Deze studie vormt daarmee een relevante empirische aanvulling op artikelen over deze concepten, die vooralsnog overwegend conceptueel en theoretisch van aard zijn.
Translated title of the contribution | Starting a conversation with your internship supervisor: the SEED tool - Supervision Expectations and Evaluation Dialogues tool |
---|---|
Original language | Dutch |
Pages | 672-674 |
Number of pages | 3 |
Publication status | Published - 5 May 2023 |
Event | Onderwijs Research Dagen 2023: Kans op Balans - Universiteit van Amsterdam (UvA), Amsterdam, Netherlands Duration: 5 May 2023 → 7 Oct 2023 https://ord2023.nl/ |
Conference
Conference | Onderwijs Research Dagen 2023 |
---|---|
Abbreviated title | ORD |
Country/Territory | Netherlands |
City | Amsterdam |
Period | 5/05/23 → 7/10/23 |
Internet address |
Keywords
- Feedback
- Superisionv