In gesprek met je stagebegeleider: de SEED tool - Supervision Expectations and Evaluation Dialogues

Translated title of the contribution: Starting a conversation with your internship supervisor: the SEED tool - Supervision Expectations and Evaluation Dialogues tool

Renske de Kleijn*, Lieselotte Postmes, Lisa Keijzer, Inez van Miltenburg, Tania Moran Luengo

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to conferencePosterAcademic

Abstract

In onderzoek komt steeds meer aandacht voor een actieve rol van studenten in feedback- en begeleidingsprocessen. In lijn hiermee, gaven studenten van de Graduate School of Life Sciences zélf aan dat ze graag minder alleen de ontvanger wilden zijn van feedback en meer als gesprekspartner behandeld wilden worden door hun begeleiders. Daarom ontwikkelden we met studenten de SEEDtool: gesprekshandvatten voor Supervision Expectations and Evaluation Dialogues. De tool is 2022 gepilot binnen twee masterprogramma’s en alle studenten van de Graduate School zijn gevraagd de SEED-tool te bekijken en er een vragenlijst over te beantwoorden. 121 studenten vulden de vragenlijst in en de helft (51%) gaf aan de SEED-tool graag te willen gebruiken in gesprekken met begeleiders, 31% gaf aan de tool puur voor zichzelf als gespreksvoorbereiding te willen gebruiken en 18% gaf aan de tool niet te zullen gebruiken. Open vragen worden nog gecodeerd en aanvullende focusgroepen staan gepland. Naast de praktische relevantie van deze onderwijsinnovatie, bieden de resultaten theoretisch gezien relevante inzichten over de (door studenten ervaren) feedbackgeletterdheid van zowel zichzelf als stagebegeleiders en over feedbackculturen in onderzoeksgroepen. Deze studie vormt daarmee een relevante empirische aanvulling op artikelen over deze concepten, die vooralsnog overwegend conceptueel en theoretisch van aard zijn.
Translated title of the contributionStarting a conversation with your internship supervisor: the SEED tool - Supervision Expectations and Evaluation Dialogues tool
Original languageDutch
Pages672-674
Number of pages3
Publication statusPublished - 5 May 2023
EventOnderwijs Research Dagen 2023: Kans op Balans - Universiteit van Amsterdam (UvA), Amsterdam, Netherlands
Duration: 5 May 20237 Oct 2023
https://ord2023.nl/

Conference

ConferenceOnderwijs Research Dagen 2023
Abbreviated titleORD
Country/TerritoryNetherlands
CityAmsterdam
Period5/05/237/10/23
Internet address

Keywords

  • Feedback
  • Superisionv

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Starting a conversation with your internship supervisor: the SEED tool - Supervision Expectations and Evaluation Dialogues tool'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this