Abstract
Academisering van de huisartsopleiding moet ervoor zorgen dat de opleiding kritisch denkende huisartsen aflevert die verdergaan dan het aanbieden van geprotocolleerde zorg. Om dat vorm te geven is het gewenst de kloof tussen zorg, onderwijs en onderzoek te dichten. Hierdoor krijgen huisartsen meer relevante kennis tot hun beschikking en kunnen ze die kennis beter overdragen en ook toepassen op zowel klinische gebieden als onderwijstaken. Een goede arts is, net als een goede onderzoeker, namelijk nieuwsgierig en stelt kritische vragen om vervolgens de klacht van de patiënt te verklaren en te verbeteren. Nieuwsgierigheid vormt de basis voor de academische houding van de huisartsopleider en aios.
Translated title of the contribution | An academic attitude must be learned |
---|---|
Original language | Dutch |
Pages (from-to) | 44-46 |
Number of pages | 3 |
Journal | Huisarts en Wetenschap |
Volume | 64 |
Issue number | 7 |
DOIs | |
Publication status | Published - Jul 2021 |