EBM-onderwijs en leren van elkaar in de huisartsenpraktijk

Translated title of the contribution: Evidence-based medicine (EBM) - Education and learning from each other in general practice

Marie Louise Bartelink*, Lisanne Welink, Niels Beurskens, Petra van Peet, Roger Damoiseaux

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

Abstract

Evidence-based medicine (EBM) werd geïntroduceerd als hulp bij een leven lang leren. Huisartsen hebben tegenwoordig allemaal een computer op zak en kunnen altijd en overal bij evidence. Toch blijkt integratie van deze evidence, de eigen klinische expertise en de patiëntvoorkeuren bij besluitvorming in de praktijk lastig te zijn. De huisartsopleiding kan meer aandacht besteden aan de manier waarop de 3 onderdelen van EBM expliciet aan de orde komen in de (opleidings)praktijk. En aan de wijze waarop aios en opleider van elkaar kunnen leren.
Translated title of the contributionEvidence-based medicine (EBM) - Education and learning from each other in general practice
Original languageDutch
Pages (from-to)9-13
Number of pages5
JournalHuisarts en Wetenschap
Volume64
Issue number7
DOIs
Publication statusPublished - Jul 2021

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Evidence-based medicine (EBM) - Education and learning from each other in general practice'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this